K : A : M : I

TINGGALKAN :: JEJAK :: ANDA :: DISINI

Tuesday, February 15, 2011

Ceritera Minggu Ke - 2 ::

Assalamualaikom.... (walaikom salam... ) heheheh.... 

Entah apa aku nnak bebel kali nie... cuma nak buat refleksi sikit untuk kesudahan minggu pertama yang lepas... hahahha dah mcm buat RPH plak... buwerkk..ok untuk minggu pertama sememangnya tak dapat dinafikan... bahawa aku sangat nerves... dah mcm nak terjun banggunan pnya nervesnya.... hehehe (mcm kes hari kedua aku bersekolah tue... ) hhehehe tp alhamdullah aku dah dapat satu kekuatan yg tah dari mana datangnya... 



 *Ehh salah tema nie !!! sapa si baju kuning nie??? hahahaha : nama dia alif ! ting. 5 D... hukhuk bagos budak nie... hormat cikgu3 dan seorang yg berpendirian... **** xder pic yg sesuai lah gamba student pon jadi lah aku tarok sinie... hahahha ... alipp.. alipp... baja rajin2 naaa....

Kelas dah mula aku masuk... kelas ting. 4 Arif dan 4 Cekal dah aku terjah untuk mata pelajaran sejarah,... secara keseluruhan dan jujurnya,... aku lebih suke ngajar kelas 4 C (Cekal) sbb mereka nie berada dalam tahap sederhana dan segala teknik yg diaplikasikan semasa P&P (pengajaran dan pembelajaran) berlangsung aku dapat terapkan kepada mereka.... dan aju juga enjoy semasa menagjar mereka.... namun masalah mula timbul apabila aku masuk ke kelas 4A (Arif)... ini kerana... semua student kelas tersebut telah memiliki sebuah naskah khas untuk panduan guru (buku tersebut diberi oleh guru asal sejarah kelas tersebut).. nota ringkas yang mana meringkaskan bab demi bab yang ada dalam teks sejarah ting 4... mmg sukar untuk aku berhadapan dengan mereka... orentasi pemikiran mereka lebih menjurus kepada akademik berbanding kelas 4C yang mana mereka lebih kepada permainan fan dan games.... Kesimpulan yang terpaksa aku ambil untuk mengajar kelas 4A adalah menukar teknik P&P aku...

Opss !!! lupa plak nk cerita ag... kelas 4C aku dah janji untuk beri mereka dana seorng RM50... dan dana tersebut akan meningkat dr masa ke semasa sekiranya mereka mengikuti apa yang aku inginkan... sbagi contoh dalam kelas 4C aku bg kerja rumah than kerja umah aku bg siap aku akan tambah lagi nilai dana tersebut... klu aku buat kuiz aku akan bagi mereka jawab soalan dana tersebut juga akan meningkat.... hehhehe kira sapa yg dapat kumpul dana terbanyak akan dapat sedikit imbuhan dr aku lah... hehehhe - kelas 4A aku masih belom yakin untuk melakukan games mcm nie.. tapi aku dah buat teknik yg aku namakan *kuiz exam dan stdy sampai muntah" hahahhahaa.... hambik ko nak jd budak skema sangat kan.... bhhehhehe 

than seterusnya.... tentang cerita budak ting 1C...  huaa budak sangat active tpi masih boleh dikawal... dengan sedikit penigkatan suara dan keseriusan wajah... hehhehehe !!!! diwong pon sama aku mengaplikasikan teknik "dana" untuk menarik minat mereka belajar... alhamdullah fit back yg aku dapat diwowang suke ngan cara aku ajar dan ada yg cakap klu cikgu tiap2 hari masuk kelas saya pon xper... hehehe... sungguh sungguh aku puas ngajar mereka.... heheheh... *cikgu sayang kamo....

dah lah malas nak botbouttt bettt !!! lagi hehehhe apa tah tue.... muahhh 

P/S : 14 FEB 1985 EPY ANNERBERSERI MAMA & ABAH...


~TAMMAT~

No comments: