K : A : M : I

TINGGALKAN :: JEJAK :: ANDA :: DISINI

Thursday, June 17, 2010

Pilihan yang Harus aku Buat




Erhh.. sebenarnya inilah persoalan yang sering bermain dalam kotak Fikiran aku... aku pon tak tahu macam na aku nk softkan masalah nie.... cuma aku nak jumpa pakar psikologi aku untuk minta dia tenangkan aku dh pilihan-pilihan yang harus aku buat she is Cik Hawa...

aku sekang dalam proses pertimbangan untuk sambung belajar... namun apa yang menjadi kekusutan sekarang nie aku rasa macam tak besedia untuk sambung lagi ianya disebabkan beberapa kekangan yang aku sendiri alami... antaranya faktor family yang sangat push aku belajar lagi, dan mereka juga dlam masa yg sama membuatkan aku rasa terhalang dn tersekat nak smbung lagi....walaupn pd hakikatnya aku mmg ska nak smbung lagi... tp mengenai faktor famili aku....heheh sory k xdapat nak dunyatakan...!!! 


than apa yg buat aku macam berat hati... aku sekrang dah 23 tahun... bila dh gread untuk ijazah aku dah 24 tahun so.. tempoh pengurusan untuk aplay Master mungking paling awai 6 bulan... so aku merasakan paking kurang aku akan menganggur selama setahun.... so umo 25 aku smbung master.... than klu aku ikot pakej master dan PhD mungking memakan masa selama 5 tahun untuk siapkan semua tuh.... haiyoo... kenapa tua sangat aku kira-kira umo 30 baru aku start kerja, macam pic kat bawah tuh... dah tua br abis blaja... than baru start nak rasa pegang duit sendiri... than nak rasa ader life berenjoy nngan hasil titik peluh aku sendiri..... its to late..... LEWAT.....




bayangkan mana lagi aku nak KAWEN !!! hehehe nak balas jasa mak bapak.. nak bg adik2 lagi lah.. semua tuh dh macam satu keadaan yang sangat tertekan.. than cerzent2 kawan2 yg sebaya mahupon yg muda dr aku mungkin dah kawen time tuh.... than klu dh kawen plak anak aku besar nah aku dh tua nak mampos,. ErhHHHH x nakkkk..... itu lau kawen klu masih xder jodoh xder calon.... macam na??? oh NO !!!!

macam-macam yang aku pikirkan... 

aku mmg tak minat nak jadi cikgu... dah la gaji kecik.... x boleh hidup mewah.. mmg orang kata cikgu bagus.. hidup berbakti pd masyarakat... sambil bekerja kita buat amal... tapi klu buat semua tuh tanpa niat yg ikhlas macam na??? nak-nak plak klu kena posting kot belah sabah dan sarawak.. xpon pendalaman pahang ker... kelantan danterangganu.... x ker mati aku... x boleh dh aku nak berfesyen... nak berfoya-foya.. g club... g jalan-jalan ngan hawan... night life aku pon akan malap jer... !!!! ohh tidakkkk......

than ada pendapat aku buat master secara PJJ.... means aku kerja than belajar sambilan... ohhh noo.. aku pon belom yakin untuk membuat sedemikian but masih dalam pertimbangan lagi....  cz klu kerja aku kena kerja cikgu.... ohh tidaKkkkkkkkkkkkkkkkkkk..............



p/s : hope bnda yg sering membelengu aku nie dapat segera aku setal kan... :(