K : A : M : I

TINGGALKAN :: JEJAK :: ANDA :: DISINI

Sunday, April 25, 2010

26 jam



pernah x korng rasa dihargai ..
rasa nilai hidop penuh diri korg yang sebenar... bukan diri orang lain yg cuba korg wujudkan?
pernak x korng fahami apa itu kesusahan bersama???
riang tawa bersama tanpa identiti hidop siapa aku dan siapa kau???
pernah x korng terasa bertapa hinanya korng jika dibandingkan dengan sahabat korg lain dek kerana korg malu dengan pengorbanan yg dia buat berbanding apa yg korg buat???


persoalan diatas wujud dalam benak fikiran aku sepanjang pengembaraan aku lepas "26 jam" [album gmbar facebook aku] !!! persoalan yang penuh pertanyaan... bukan ampu mengempu aku lamparkan... bukan jua riak hiprokrit yang aku paparkan.... mmg ak adalah aku... aku adalah Saiful Rizal yang sebenarnya hidop dalam kemewahan, serba ada serba serbi dikurniakan oleh Allah namun aku ingkar kufur akan nikmat yang diberikan... hidopku langsung tidak bersyukur dengan apa yang telah diberikan..... Apa nie???? aku lah tu.... mula sedar apa itu kehidupan yang harmonie.... mula sedar apa itu jalinan kasih sayang... jalinan pengorbanan, jalinan kesayuan, kesedihanm kehibaan, kesusahan dan kepayahan.... aku bersyukur pengalan 26 jam aku bersama teman-teman banyak mengajar aku bahawa aku sebenarnya jauh tketinggalan nun dibelakang sana... jauh aku ditinggalkan noda kehidupan dalam mencari erti sebenar saipa aku disisi mereka dan di sisi MU ya rabbulizti...




No comments: