K : A : M : I

TINGGALKAN :: JEJAK :: ANDA :: DISINI

Thursday, February 25, 2010

maafkan



ermm.. ak tak tahu knap ak terdetik nk tulis semua nie.. perkara yang paling bersarang dalam kepala hotak ak nie.... ak penah tulis tntang "dia" kat blog ak tajuk bengang  nie lanjuntannya,... hehehe
 15/3 adalah besday dia .. ak betol2 buntu perluka ak buat macam perancangan ak.. ak nak bagi hadiah besday samping tuh nak selitkan surat yang menyatakan isi hati ak selama nie... antara kandungan surat tuh ak nak dia jgn  mebgharap atau berharap apa2 dengan ak... ak syg dia bukan bermakna ak cintakan dia... hallow she is my best frends only... i dont think that we can make more that that !!!

after cuti raya china lepas ak langsung x coll dia x replay msg dia... ak tertekan benciiiiiiiii.... meluat tngak nama dia... erhhhhhhh.. tp x lah terlampau2 sangat....heueuuhu.... pada pikiran ak klu ak x buat cam tuh ak takot dia akan makim membarah !!! makin menjadi seorang yg sangt mengharap kepada benda yg x pasti.... Gila2....


tips yg ak jmpa kat 1 blog sahabat nie... sangat baik :) 

Terdapat beberapa cara bagaimana untuk menolak cinta dari sahabat karib anda dengan tidak menjejaskan hubungan kawan dengannya.
1. Berterus terang dengan kawan karib anda yang anda sememangnya menganggap dirinya hanya seorang sahabat dan sememangnya tidak dapat menerima dirinya sebagai seorang kekasih.

2. Memberitahu kepadanya yang jika anda menjadi kekasih hatinya anda tidak dapat memberikan yang terbaik kerana tidak mampu untuk menjadi kekasih sejati kepadanya.

3. Memberitahu kepada si Dia anda tidak pernah pun terpikir untuk bercinta dengannya dan tidak tahu bagaimana hendak menyesuaikan diri jika bercinta dengan nya.

4. Memberitahu kepadanya yang masih ramai diluar sana gadis/jejaka yang lebih baik dari dirimu

5. Sentiasa mengelakkan diri dari bertemu dengan si Dia.

6. Menerangkan kepada dirinya walaupun anda menolak cintanya anda masih sayangkan tali persahabatan dengannya dan tidak akan putuskan tali persahabatan itu.

7. Suruh si Dia memberi masa kepada anda untuk cuba menerima anda kemudian setelah sebulan anda beri alasan yang anda telah cuba untuk menerimanya sebagai kekasih tetapi anda tidak mampu berbuat sedemikian dan hubungan anda dengannya tetap sebagai kawan.

8. Beri alasan yang anda telahpun jatuh hati kepada jejaka/gadis lain dan sedang mula mesra/rapat dengan jejaka/gadis tersebut.

9. Beritahu yang anda sebelum ini pernah dikecewakan oleh kekasih anda dan anda masih belum dapat melupakan kekasih anda dahulu. Jadi tiada guna jika anda menjadi kekasihnya tetapi hati anda kepada kekasih hati lama anda.

10. Beri alasan “Saya nak bercinta selepas kahwin” ;)


No comments: