K : A : M : I

TINGGALKAN :: JEJAK :: ANDA :: DISINI

Tuesday, January 26, 2010

Fahamiku....

"Aku juga seperti seorang insan, yang tidak pernah minta dilahirkan... Malangnya aku dilahirkan juga semata-mata kerana keperluan kasih kedua ibubapaku. Dalam tempoh awal aku didodoi dengan pernuh mesra malahan aku pernah merayu dalam cetusan tangisku memohon akan tanggungjawab ibubapaku, supaya tetap kekal pada ku, kerana lahirnya aku atas perlakuan mereka. Jika sebaliknya, aku akan membesar sebagai insan yang cacat yang boleh mencacatkan ibubapaku juga, kerana ak adalah ber "bin" kan mereka... masyarakat tentu akan menghukumku sebagai seorang perosak walaupun jiwaku bersih, sedangkan pada hakikatnya disebabkan kecuaian ibubapaku melaksanakan tanggungjawabnya terhadap ku... Tuhan sahaja yang Maha mengatahui... [SKP - 1982]

No comments: