K : A : M : I

TINGGALKAN :: JEJAK :: ANDA :: DISINI

Saturday, May 14, 2011

Selamat Bergelar "Cikgu"



Esok adalah 16 Mei makin Hampir...  
tah kenapa tetiba aku merasakan aku sebahagian dr mereka yg bakal disambut dan diraikan... hehhe 
Opss.. Yerr aku salah seorang dari Mereka... 



all of this kind of words is always in my hear !!! but i don't know im so IKHLAS or sengaja terpaksa mengikhlaskan diri... erhmmm
"Assalamualaikom Sir"
"Assalamuaikom Cikgu"
"Selamat Sejahtera Sir"
"Good Morning Sir"
"Thanks You Sir"
"Terima Kasih Cikgu"

But Naw... dah dekat2 nak habis praktikom nie... aku merasakan aku sangat sangat dan sangat serta teramat sangat memerlukan My Student in my life...
Jujur lepas menyertai beberapa detik dan ketika bersama mereka... aku mula sadar yg dunia sebagai guru bukan sahaja menuntut aku untuk mendabik dada menjulang tinggi "status" guru itu.. namun ianya sebnarnya satu dinua yg tak akan dapat dimana2 tanpa menjiwai nya sendiri ...

menjadi seorng guru, kawan, ayah, sahabat, dan Abng kepada mereka adalah sesuatu yg menjadikan aku makin memahami apa keperluan Seorng Guru...Fleksible dalam menjalankan tugas, dan ada kalanya menikam diri demi mamastikan kelangsungan pelajar anak didik tercapai...
  
Aku bukan seorng guru yang baik... bukan seoang yg sangat memahami pelajar.. aku perlu bnyak belajar... penilaian lecture n guru pembimbing adalah satu penilaian luaran yg boleh direka cipta, namun penilaian sebenar aku sebagai seoang yg diamanahakn untuk mendidik aku kira masih belom terlaksana....

Terima kasih kepada mereka2 yg bnyak membantu aku... terutamanya Adik2 aku yg sangat ramai... [sure3 lah adik2 bola tampar.. hehehe] Gun, Ieman, Panjang, Roy/ adek, Kechik, Nyott, Fiteri, Iewan, Hanif dan lain2 a 1000 thnkz  to all af you cz memberi saya peluang dan ruang untuk menjadi sebahagian dari semangat dan jiwa korang d SMK SERI KOTA....


Untuk Hari Guru ke -40 : secara rasminya aku akan ditauliahkan sebagai guru (w/pon masih belom resmi hehe)...   aku merasakan detik yg paling mennyentuh naluri ku sebagai seorng guru....
bukan hadiah yg ku pinta.. bukan ganjaran yg ku tagih  (tapi kalu ada tu hehehe ALhamdullah... bg bnyak2 ag okey...)

Namun

Kejayaan anak didiklah yang aku idamkan.... (adehh sedih plakk.. hehhee)

Buat yg bakal menduduki PMR & SPM 2011 ~ Gud Luck yeah... jangan sekali berputus asa !!! jangan sekali berasa kecewa sekiranya result masih xseberapa... masih sempat kamu semua berusaha before exam yg sebenar 2011 nie... Fikirkan masa depan Fikirkan target serta matlamat kamu... ~Insyaallah Doa sy sentiasa untuk kamu semua....

*Erwan *Aidil *Ajoi *Ieman *Gun *Panjang *Alif *Anip *Atif *Roy dan lain2 budak ting 5.. dunt forget to make sure yr success is not only in yr dreams but u must show me its truly happen !!!
   
huaaa... sedeyyy :-(

Ikhlas dari : Abang Korang... Bro Ryzal

No comments: